DZIEŃ I - 13 czerwca 2019
8:30 – 9:00
Rejestracja Uczestników i poranna kawa
9:00 – 9:15
Otwarcie i sesja networkingowa
9:15 – 9:45
9:45 – 10:25
Podczas wystąpienia zostanie zaprezentowanych pięć przykładów pożądanych zmian w procesie konsolidacji zarządczej i statutowej. Wykaz obszarów wymagających usprawnień bazuje na wieloletnim doświadczeniu realizacji różnorodnych projektów dla grup kapitałowych, w szczególności wdrażania rozwiązania IBM Cognos Controller. Omówione przypadki uwzględniają dobre praktyki stosowane przez 1.000 światowych grup kapitałowych korzystających z oprogramowania IBM Cognos Controller, które zostały zaimplementowane w tym rozwiązaniu.
10:25 – 10:55
Więcej informacji o wystąpieniu wkrótce
10:55 – 11:15
Przerwa na kawę i networking
11:15 – 11:45
11:45 – 12:15
• Różne aspekty przygotowania danych finansowych dla: banku, audytora, udziałowca, zarządu, grup zakupowych
• Odpowiedzialność osób przygotowujących dane a struktura właścielska firmy
• Dylematy etyczne związane z przygotowaniem danych
12:15 – 12:55
Omawiając wdrożoną w POLOmarket grywalizację, prelegenci wyjaśnią:
• jak stawiając niskie cele osiągać wysokie wyniki,
• jak zGRAć zespoł wielopokoleniowy,
• jak za pomocą czynników pozapłacowych zatrzymać pracownika w firmie,
• jak i czy warto wejść w nieswoje buty,
• jak w przyjemny sposób zmieniać swoje przyzwyczajenia.
12:55 – 13:50
Lunch
13:50 – 14:20
14:20 – 14:50
Narzędzia pracy controllerów to nie tylko „tabele w Excelu”. To również dobrze zaplanowane spotkania. I odpowiednio postawione pytania.
Bazując na kilkunastu latach współpracy z działami controllingu, Piotr Janczyk opowie, jak trafnie dobierać narzędzia do realizacji codziennych zadań controllingu. Pokaże jak ważne jest całościowe spojrzenie na pewne potrzeby. Wyjaśni dlaczego „wszechstronność” to w controllingu bardzo ważna cecha.
Wystąpienie dostarczy odpowiedzi na pytanie:
Czym jest piękna rzeźba controllingu?
14:50 – 15:15
Manipulowanie sprawozdaniami finansowymi przedsiębiorstw przy współudziale służb księgowych i controllingowych jest jednym z większych problemów ekonomicznych dzisiejszej gospodarki. Skutki takich działań mogą wpływać zarówno na sytuację finansową inwestora (zmiana wartości rynkowej akcji spółki, wielkość wypłaty dywidendy), jak i na wielkość odprowadzanego podatku dochodowego.
Wystąpienie dostarczy odpowiedzi na pytania:
• W jaki sposób służby księgowe i controllingowe mogą wpływać na decyzje inwestorów?
• Czy controllerzy finansowi mogą wpływać na manipulowanie sprawozdaniami finansowymi?
• Jak bardzo asymetria informacji wpływa na rynek papierów wartościowych?
• Czy wyciągnęliśmy odpowiednie wnioski z kryzysu spółki giełdowej GetBack SA?
• Jaka jest częstotliwość badania sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów w największych spółkach giełdowych?
• Jaki jest wpływ biegłych rewidentów na kreatywną rachunkowość?
15:15 – 15:45
Przerwa na kawę i networking
15:45 – 17:15
SESJE DYSKUSYJNE
Sesje dyskusyjne to spotkania w kameralnych grupach, podczas których uczestnicy rozmawiają o aktualnych wyzwaniach i kierunkach rozwoju controllingu. Celem tych sesji jest wymiana opinii i doświadczeń z innymi uczestnikami Kongresu. O przebieg dyskusji zadba moderator.
Równocześnie odbędą się trzy sesje:
17:15 – 20:00
COCTAIL PARTY
Kolejna okazja do networkingu! Pierwszy dzień Kongresu zwieńczy cocktail party. Spotkamy się w „Pubie Charlie”, który znajduje się na terenie Hotelu Haffner.
Atrakcją wieczoru będzie możliwość przeniesienia się do wirtualnej rzeczywistości. Korzystając ze stanowisk VR (virtual reality), będziemy mogli doświadczyć różnorakich rozgrywek w perspektywie 360°.
DZIEŃ II - 14 czerwca 2019
9:00 – 11:00
WARSZTATY
Uczestnicy Kongresu będą mieli możliwość udziału w jednym z trzech warsztatów (odbędą się równocześnie):
Warsztat z wykorzystaniem gry symulacyjnej RAVEN13
Udział w tym warsztacie to intensywny trening umiejętności planowania, komunikacji i pracy zespołowej. Jest to również okazja do przekonania się, jak działają gry symulacyjne i w jaki sposób pomagają w rozwoju kompetencji.
Wyobraź sobie stację badawczą zlokalizowaną na dnie oceanu. To nie tylko podwodne laboratorium, ale też dom dla naukowców, którzy korzystając z nowoczesnych technologii odkrywają tajemnice morskich głębin. Pewnego dnia ich pracę niespodziewanie przerywa silne trzęsienie ziemi. Spora część stacji zostaje zniszczona, a los przebywających na niej ludzi zależy od szybkości i skuteczności działania ratowników…
Podczas tego warsztatu uczestnicy wcielą się w role członków ekipy ratunkowej. Każda minuta ma znaczenie! A każda źle podjęta decyzja obniża szanse powodzenia całej akcji.
Udział w tym warsztacie to:
a w szczególności: pracy ze strategią, oceny sytuacji, podejmowania decyzji, stawiania celów i posługiwania się informacją zwrotną.
Gry symulacyjne i grywalizacje to nowoczesne formy działań rozwojowych, w których kształtowanie kompetencji idzie w parze z dobrą zabawą.
Rozgrywka toczy się jednocześnie na drukowanych planszach oraz w przestrzeni wirtualnej (trzeba mieć ze sobą smartphone). Uczestnicy będą na bieżąco trzymywać informacje o konsekwencjach podjętych działań.
Ten warsztat dostarczy każdemu uczestnikowi sporo emocji, niemało zabawy, a przede wszystkim wielu autorefleksji.
Prowadzący: Paweł Ziemiański, trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem, GRUPA ODITK
Brak wolnych miejsc
Rozmowy, które rozwijają, motywują i wzmacniają członków zespołu
Większość organizacji i pracowników na jakimś etapie swojego rozwoju „utyka”: spowalnia, błądzi, traci zapał… Przekonaj się, że prowadząc 20-minutowe rozmowy w stylu coachingowym, możesz skutecznie pomagać pracownikom pokonywać przeszkody ograniczające ich rozwój i efektywność.
Utykamy z różnych powodów, ale pewne bariery pojawiają się dość powszechnie.
Dzięki udziałowi w tym warsztacie:
Podczas warsztatu omówimy i przetrenujemy schemat rozmowy, który skutecznie wesprze Ciebie w poprowadzeniu pełnej mocy rozmowy z podwładnym, który potrzebuje pomocy Lidera (w oparciu o narzędzie CO.M.P.ACT. z licencyjnego modelu N.E.W.S.™).
Prowadzący: Dorota Kabat, trener, coach i konsultant, GRUPA ODITK
Przeciwdziałanie nadużyciom w organizacjach
Temat oszustw w organizacjach jest istotny
ze względu na jego skalę. Jak szacują biegli ACFE, straty poniesione w
wyniku nadużyć zawodowych osiągają 6% dochodów, a przeszło 80% nadużyć jest
popełnione wewnątrz organizacji. Dzięki temu warsztatowi dowiesz się, jak zapobiegać nadużyciom w organizacjach.
Udział w warsztacie to doskonały sposób, aby uzyskać wiedzę na temat zagadnień związanych z zapobieganiem nadużyciom w organizacjach:
Prowadzący: Stanisław Ganczarski i Piotr Witek, REWIT Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o.
11:00 – 11:30
Przerwa na kawę i networking
11:30 – 11:45
PODSUMOWANIE SESJI DYSKUSYJNYCH
Nowy, ciekawy punkt w programie Kongresu Controllerów. Moderatorzy przedstawią kluczowe wnioski z dyskusji tematycznych
(z poprzedniego dnia Kongresu).
11:45 – 12:25
Więcej informacji o wystąpieniu wkrótce
12:25 – 12:55
• Mamy CRM i co dalej, czyli jak monitorować efektywność procesów sprzedażowych.
• Od czego wyszliśmy i dlaczego było to nieefektywne?
• Co nam dała wizualna analityka?
• Dlaczego warto wymieniać dane z naszymi partnerami biznesowymi, jakie korzyści to daje obu stronom - czyli co nam daje Tableau Server?
• Jakie nowe możliwości benchmarkingu pojawiają się dzięki integracji CRM z nowoczesną technologią Business Intelligence?
• Co jeszcze możemy uzyskać monitorując efektywność procesu sprzedaży w dobie RODO?
12:55 – 13:35
Marka osobista to TY. To wszystko kim jesteś i z czym się kojarzysz. Każdy ma markę, bo o każdym z nas można coś powiedzieć. „Marka osobista to to, co ludzie mówią o Tobie, kiedy nie ma Cię w pokoju”. Czy wiemy, co mówią? Świadoma, mocna marka osobista to nie przypadkowe, połowiczne, czy często nieprawdziwe przekonanie innych o nas samych. To połączenie wiedzy i umiejętności, z których wyłania się obraz eksperta – osoby, z którą inni chcą pracować, bo wiedzą czego mogą się po nas spodziewać i wiedzą z czym mogą się do nas zwrócić. Ale czy coś jeszcze jest tu ważne?
Podczas wystąpienia dowiecie się Państwo:
• Czym jest personal branding?
• Jakie ma składowe?
• Na które składowe warto zwrócić uwagę pracując w zawodzie controllera?
Co zrobić, aby świadomie zbudować swoją marką?
Otrzymacie Państwo:
• Praktyczne wskazówki, które warto uwzględnić budując swoją markę,
• Listę zakazanych zachowań w budowaniu marki osobistej.
13:35 – 14:30
Lunch
14:30 – 15:00
„Wartość informacji i wiedzy nie wynika z faktu jej posiadania, lecz wykorzystania” – kierując się tą dewizą, Anna Bajus omówi, na przykładzie struktury organizacyjnej zakładów górniczych KGHM Polska Miedź, znaczenie informacji i wiedzy, hierarchię wiedzy oraz cykl zarządzania wiedzą. Nie da się zarządzać informacją i wiedzą bez jej wcześniejszego pomiaru, krytycznej analizy oraz zdefiniowania obecnych i przyszłych wymagań. Punktem wyjścia będzie osadzenie modelu funkcjonowania kopalń na kapitale intelektualnym, czyli wiedzy użytecznej wg trzech kategorii Thomasa Stewarta:
• wiedza w umysłach pracowników, np. umiejętności i doświadczenie,
• wiedza zapisana w dokumentach, np. w systemach informatycznych,
• wiedza, która może być chroniona przez patenty, prawa własności.
15:00 – 15:30
• Radykalna redukcja czasu zużywanego na gromadzenie i uzgadnianie informacji
• Wyzwolenie z „szuflowania” liczb
• Rekonstrukcja modelu współpracy menadżer-controller
• Kreowanie nowych modeli analitycznych i prezentacji informacji zarządczej
• Przeniesienie punktu ciężkości z planowania operacyjnego i dyspozycyjnego na planowanie strategiczne
• Rozwój controllera jako partnera biznesu
• Turkusowy controlling
15:30 – 15:45
Podsumowanie i zamknięcie Kongresu